دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتالی چیست؟

چند نوع از بازاریابی های اینترنتی

انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد از جمله: بازاریابی موبایلی، بازاریابی شبکه ای و بازاریابی دیجیتالی.

بازاریابی برپایه دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی که بصورتی متفاوت از بازاریابی های سنتی ارائه میشود تعریفی ساده از بازایابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است. در این روش بازاریابی از ابزارهایی همچون شبکه های اجتماعی ،وبسایت و ایمیل بهره می گیرد. دیجیتال مارکتینگ فقط مختص کسب و کارهای اینترنت نیست بلکه مورد استفاده همگان میتواند قرارگیرد. یک بازاریاب دیجیتالی بهتر است دانش و خلاقیت لازم در این زمینه را داشته باشد.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

  • امکان ارتقای سریعتر سیستم
  • بررسی و انتخاب مخاطبین بر اساس محل زندگی
  • امکان ایجاد تنوع در تبلیغات
  • قیمت مناسب به نسبت تبلیغ های دیگر
  • صرفه جویی در زمان

ابزارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ

  • وبسایت ها
  • شبکه های اجتماعی
  • وبلاگ ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • بروشور آنلاین

روشهای دیجیتال مارکتینگ

یکی از روشهای متداول بازاریابی اینترنتی بیلبوردهای الکترونیکی یا صفحات LED داخل خیابان هاست که باعث جلب توجه افراد میشود.

نمونه ای دیگر از این روشها بازاریابی تلویزیونی است، ویدئو یکی از برترین ابزارهای ارتباط با مخاطب است که می توان با استفاده از داشتن دانش و تجربه ی ساخت ویدئو و موسیقی مناسب برای آن و یا لحن رسا و زیبا باعث جذب افراد به این کسب و کار شد.

بازاریابی رادیویی یکی دیگر از روشهای بازاریابی اینترنتی است، این روش همچنان بستر خوبی برای تبلیغات محسوب می شود.

بازاریابی تلفنی نیز که به دو دسته تلفن های عادی و گوشی های موبایل تقسیم میشود، از طریق تماس های صوتی یا پیامک وجود دارد که روش مناسبی برای تبلیغ کسب و کار نیست.

نمونه های بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ

از نمونه بازاریابی های دیجیتالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی براساس محتوا
  • بازاریابی براساس موتورهای جستجو
  • بازاریابی براساس شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی چریکی
  • تبلیغ های اینترنتی
  • بازاریابی ویروسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *